VIP Magazin
25 Octombrie 2014
Print
Print
Print
Print
Jurnal TV de 3 ani în top
Martie 2013, Nr. 106

Jurnal TV de 3 ani în top

Comentează   |   Cuprins

Anul care a trecut a adus multe schimbări la Jurnal TV. Au venit oameni noi, au apărut alte emisiuni, apreciate de public la fel de mult ca şi cele cu care s-au obişnuit deja. La a treia aniversare, Octavian Gâţu, directorul general al postului ne vorbeşte despre succesele acestui an şi planurile de viitor.

Dle Gîţu, spuneaţi acum un an, în cadrul unui alt interviu despre televiziune ca afacere, că deocamdată este dificil să faci televiziune în Moldova şi să obţii un profit proporţional cu efortul şi profesionismul echipei. Ce s-a schimbat în acest plan în decurs de un an?

Publicul larg cunoaşte deja că Jurnal TV este un post de televiziune generalist, sută la sută autohton. Pe parcursul ultimului an ponderea produselor autohtone în conţinutul televiziunii  a crescut prin lansarea noilor emisiuni până la 42%. Cât priveşte emisiunile proprii, din această categorie fac parte şi emisiunile cumpărate de la alte case de producţie, fie seriale, documentare, filme etc.

Pe parcursul anului, am făcut schimbări atât la nivel de personal, cât şi în ceea ce priveşte conţinutul programelor. Drept urmare, s-a extins vârsta publicului-ţintă. Acum estimăm că acesta cuprinde categorii de vârstă de la 14  până la 60 de ani şi mai sus, deşi avem şi desene animate pentru copii şi le facem o grilă specială atunci când au vacanţele mari.

De asemenea, continuăm să aducem emisiuni noi, achiziţionate de la cele mai mari case de producţie. În aprilie şi octombrie suntem în permanenţă prezenţi la marele târguri de televiziune de la Cannes, unde se produc achiziţiile de produse noi, lansate pe piaţă de marile case de producţie internaţionale. Este o piaţă de câteva miliarde de dolari şi noi suntem acolo prezenţi în fiecare an, facem selecţia şi alegem produse pentru Jurnal TV.

Sunteţi unicul post autohton care procură pe pieţele internaţionale producţie video şi care insistă pe eradicarea pirateriei video, care este în prezent situaţia la acest capitol?

În acest sens, ultimul an a fost destul de bun pentru noi. Tot mai puţine cazuri de piraterie întâlnim pe piaţa noastră. În primul an de activitate pe piaţă ca post generalist, am făcut o muncă titanică, circa 90% din conţinutul piratat fiind eliminat. Au rămas unele cazuri unice, pe care le anihilăm de comun acord cu ambasadele, în special cu cea a SUA şi a departamentelor juridice ale marilor producători de filme. De asemenea, în ajutorul nostru vine şi Asociaţia Obştească pentru Drepturi de Autor şi Conexe APOLLO.

O companie, pe orişice piaţă, dar pe cea TV în special, pentru a se menţine în top, trebuie să fie în pas cu timpul, să-şi instruiască permanent personalul, să vină cu oameni şi idei noi.

În fiecare an organizăm traininguri pentru personal, aducem specialişti de peste hotare pentru transfer de experienţă în diferite domenii, fie că e vorba de editare, imagine, producţie de conţinut, producerea ştirilor,  personal tehnic etc. Investim permanent în creşterea nivelului de calificare a personalului. Evident că selecţia, atunci când se fac angajări, este foarte dură. Din păcate, profesionişti înalt calificaţi sunt în ţara noastră tot mai puţini. De fapt, la noi nici nu există şcoală de televiziune. Absolvenţii facultăţii de jurnalism nu cunosc elementele şi procedeele moderne utilizate în prezent în televiziune. Pentru a face concurenţă chiar şi posturilor retransmise din Rusia, avem nevoie de personal foarte calificat.

Prin urmare, suntem puşi în situaţia să ne creştem specialiştii de la zero, să-i instruim pe loc, din mers, acesta fiind un lucru extrem de dificil. În 80% din cazuri suntem nevoiţi să luăm tineri absolvenţi şi să-i creştem.

Însă, în pofida dificultăţilor, reuşim totuşi să facem faţă provocărilor. La Jurnal TV aplicăm cele mai performante practici de televiziune şi difuzăm cele mai bune produse, iar rezultatul este unul remarcabil. Pe lângă acesta, avem un management ultramodern. Principiile de comunicare cu partenerii de afaceri, organigrama companiei sunt implementate în baza celor mai noi standarde din managementul internaţional. Teoretic, ar trebui să fie o mândrie pentru autorităţi că au în ţară o astfel de companie, unde muncesc peste 300 de angajaţi şi care educă o generaţie întreagă de profesionişti în televiziune după standardele de funcţionare ale unei companii europene.

La moment, Jurnalul reuşeşte să fie şi o platformă de educaţie, şi o platformă, propriu-zisă de emisie. Rezultatele sunt pe faţă.
Spre surprinderea noastră, într-un raport al CCA se arată că Jurnal TV este unul dintre cele mai echidistante posturi de televiziune. Şi în continuare vom rămâne şi vom promova libertatea şi pluralismul de opinie, vom continua să difuzăm cele mai echidistante şi cele mai bune ştiri.

În comparaţie cu o afacere clasică, televiziunea are un pronunţat rol social, or calitatea şi corectitudinea emisiunilor şi ştirilor difuzate de către aceasta influenţează direct sănătatea morală a societăţii. Cum vede Jurnal TV rolul său de educator al societăţii?

Fireşte că pe lângă faptul că este un mijloc de informare în masă, televiziunea are un rol de educare a societăţii. Jurnalul este, deocamdată, unica sursă de informare corectă şi o sursă care se străduieşte să educe telespectatorii, să le cultive sentimentul de demnitate, că ei sunt stăpâni în propria ţară, sunt în putere să influenţeze politicul şi în drept să ceară autorităţilor să guverneze corect. Rolul nostru este să promovăm valorile democratice, să permitem omului să aibă acces deplin la o informaţie corectă şi echidistantă.

Este evident că autorităţile sunt încă departe  de a accepta rolul unei televiziuni în societate. De aici şi reacţiile agresive ale  unor politicieni sau funcţionari la adresa noastră, nemulţumiţi că scoatem la lumină matrapazlâcurile lor. Faptul că deranjăm politicienii obscuri înseamnă doar că ne facem treaba bine şi vom continua să aducem lumină, or acesta este rostul unei televiziuni.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Trimite
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
-2°